groothandel_marketing

Klanten vinden, boeien en binden voor groothandels

Heb jij als groothandel moeite met marketing of weet je niet hoe je er nu voor kan zorgen dat klanten jou weten te vinden? Wij snappen dat je liever bezig bent met die dingen die jij het liefste doet. MarketingKarwei is hét marketingbureau gespecialiseerd in groothandel marketing. Het grootste deel van ons klantenbestand bestaat uit groothandels, dus de ervaring hebben we zeker!

Hierdoor weten we:  

  • Wat er binnen een groothandels speelt en hoe we de juiste doelgroep bereiken, zowel B2B als B2C.  
  • Hoe we snel het aantal websitebezoekers verhogen én hoe we deze vertalen naar warme leads 
  • Via welke weg we jouw omzet verhogen. Met een ontzettend simpele berekening maken we inzichtelijk wat de marketing kost, maar vooral: hoeveel extra omzet er via marketing binnenkomt.  
  • Hoe we marketing structureel goed blijven doen. ‘Discipline’ is cruciaal!  

 

0 frisse marketeers
0 klanten zien ons wekelijks bij hen op kantoor
0 mooie opdrachtgevers

De incourante voorraad verkopen? De omloopsnelheid verhogen?  

Groothandel marketing wordt steeds belangrijker! Waarschijnlijk merk jij als groothandel dat je consumenten steeds vaker direct online bij de producent bestellen. Ze slaan hiermee de groothandel over. Ook de opkomst van Amazon en Bol.com zorgen voor volop kansen en uitdagingen voor groothandels. Extra belangrijk om prominent in beeld te komen én te blijven bij jouw klanten.   

Om jou hiermee te helpen werken we het liefste bij jou op kantoor. Waarom? Omdat we jou en jouw klanten dan écht leren kennen en onderdeel worden van het team. Heb jij incourante voorraad die je zo snel mogelijk wilt verkopen? Dan bedenken we daar rap een actie voor. Is de omloopsnelheid van bepaalde productcategorieën te laag? Dan zetten we daar direct een actie voor op touw. 

Samenwerken aan concrete doelen

Het laten groeien van een groothandel via marketing heeft aandacht, tijd, kennis en energie nodig. Dit kan een uitdaging zijn, maar daar maak je ons blij mee! Samen stellen we vast welke doelen, ambities en dromen jij met jouw onderneming hebt. Op basis daarvan maken we een concreet en praktisch marketingplan, mét de daarbij behorende doelstellingen. En dan hebben we het niet alleen over doelen zoals het aantal websitebezoekers. We kijken ook naar het aantal nieuwe klanten en de omzet die je via marketing binnen wilt halen. Deze duidelijke doelstellingen zorgen voor een focus in ons werk, waardoor we gericht aan de slag gaan.

Wij worden enthousiast van het winnen van wedstrijdjes. Die wedstrijd willen we natuurlijk met jou aangaan! Maandelijks bekijken we samen of we op schema liggen en waar we onszelf kunnen verbeteren. Zo weet jij direct welke resultaten voortkomen uit onze marketingactiviteiten.

Ons marketing handboek voor groothandels

Denk jij: laat mij eerst zelf maar eens meer lezen over die marketing voor groothandels? Wij hebben een marketing handboek speciaal voor groothandels geschreven. Waarom? Klanten oriënteren zich eerst online voordat ze contact opnemen met jouw groothandel. De tijden van koude acquisitie, liggen toch echt achter ons. Tegenwoordig gaat het erom dat jij gebeld wordt door warme leads in plaats van dat jij koude leads najaagt. Het speelveld van groothandels is aan het veranderen, en dat biedt veel kansen voor ondernemers. En wij geven je tips! Nieuwsgierig geworden? Ons handboek is helemaal gratis!  

Klanten vinden, boeien en binden aan jouw groothandel?

Alles over groothandel marketing

weinig leads blog
3 min | 
4 jun 2020

Wel veel website bezoekers maar weinig leads: welke aanpassingen doe je als groothandel?

Heb jij als groothandel veel bezoekers op je website, maar blijven de orders achter? Dan gaan wij je in deze blog helpen.

Blog cross selling
5 min | 
19 mrt 2020

6 tips hoe je cross-selling effectief kan inzetten als groothandel

Verkopers zijn sinds lange tijd voornamelijk bezig met acquisitie: het binnenhalen van nieuwe klanten.

marketing opbrengsten groothandel
5 min | 
30 jan 2020

Bereken in vijf stappen wat de marketing opbrengsten voor jouw groothandel zijn

Meten wat de concrete opbrengsten van marketing zijn: het is misschien wel de grootste uitdaging van het vak.