Klanten vinden, boeien en binden voor groothandels

Heb je als groothandel geen kaas gegeten van marketing en hoe je er nu voor kan zorgen dat klanten jou weten te vinden? Dat snappen wij! Je hebt wel andere dingen aan je hoofd dan marketing werkzaamheden. MarketingKarwei is hét marketingbureau gespecialiseerd in groothandel marketing. Dan denk je misschien: hoezo zijn jullie gespecialiseerd in groothandel marketing? Dit komt door een flink dozijn aan ervaring, verreweg het grootste deel van ons klantenbestand bestaat uit groothandels.

Hierdoor weten we:  

  • Wat er binnen een groothandels speelt en hoe we de juiste doelgroep bereiken, zowel B2B als B2C.  
  • Hoe we snel het aantal websitebezoekers verhogen én hoe we deze vertalen naar warme leads 
  • Via welke weg we jouw omzet verhogen. Met een ontzettend simpele berekening maken we inzichtelijk wat de marketing kost, maar vooral: hoeveel extra omzet er via marketing binnenkomt.  
  • Hoe we marketing structureel goed blijven doen. ‘Discipline’ is cruciaal!  

 

0 frisse marketeers
0 klanten zien ons wekelijks bij hen op kantoor
0 mooie opdrachtgevers

DE INCOURANTE VOORRAAD VERKOPEN? DE OMLOOPSNELHEID VERHOGEN?  

Groothandel marketing wordt steeds belangrijker! Waarschijnlijk merk jij als groothandel dat je consumenten steeds vaker direct online bij de producent bestellen. Ze slaan hiermee de groothandel over. Ook de opkomst van Amazon en Bol.com zorgen voor volop kansen en uitdagingen voor groothandels. Extra belangrijk om prominent in beeld te komen én te blijven bij jouw klanten.   

Om jou hiermee te helpen werken we het liefste bij jou op kantoor. Waarom? Omdat we jou en jouw klanten dan écht leren kennen en onderdeel worden van het team. Heb jij incourante voorraad die je zo snel mogelijk wilt verkopen? Dan bedenken we daar rap een actie voor. Is de omloopsnelheid van bepaalde productcategorieën te laag? Dan zetten we daar direct een actie voor op touw. 

Samenwerken aan concrete doelen

Helaas is Rome ook niet in een dag gebouwd en heeft een groothandel laten groeien via marketing toch echt aandacht, tijd, kennis en energie nodig. Maar deze uitdagingen, daar maak je ons blij mee! Samen stellen we vast welke doelen, ambities en dromen jij met jouw onderneming hebt. Op basis daarvan maken we een concreet en praktisch marketingplan, mét de daarbij behorende doelstellingen. En dan hebben we het niet alleen over doelen zoals het aantal websitebezoekers. We kijken ook naar het aantal nieuwe klanten en de omzet die je via marketing binnen wilt halen. Zonder duidelijke doelstellingen starten we niet eens met ons werk, want waar zijn we dan naartoe aan het werken?  

Wij worden enthousiast van het winnen van wedstrijdjes en die wedstrijd willen we met jou aangaan, en natuurlijk willen we deze ook winnen! Maandelijks bekijken we samen of we op schema liggen en waar we onszelf kunnen verbeteren.  

Onze marketing handboek voor groothandels

Denk jij: laat mij eerst zelf maar eens meer lezen over die marketing voor groothandels? Wij hebben een marketing handboek speciaal voor groothandels geschreven. Waarom? Klanten oriënteren zich eerst online voordat ze contact opnemen met jouw groothandel. De tijden van koude acquisitie, liggen toch echt achter ons. Tegenwoordig gaat het erom dat jij gebeld wordt door warme leads in plaats van dat jij koude leads najaagt. Het speelveld van groothandels is aan het veranderen, en dat biedt veel kansen voor ondernemers. En wij geven je tips! Nieuwsgierig geworden? Ons handboek is helemaal gratis!  

Klanten vinden, boeien en binden aan jouw groothandel?

Alles over groothandel marketing

weinig leads blog
3 min | 
4 jun 2020

Wel veel website bezoekers maar weinig leads: welke aanpassingen doe je als groothandel?

Heb jij als groothandel veel bezoekers op je website, maar blijven de orders achter? Dan gaan wij je in deze blog helpen.

Blog cross selling
5 min | 
19 mrt 2020

6 tips hoe je cross-selling effectief kan inzetten als groothandel

Verkopers zijn sinds lange tijd voornamelijk bezig met acquisitie: het binnenhalen van nieuwe klanten.

marketing opbrengsten groothandel
5 min | 
30 jan 2020

Bereken in vijf stappen wat de marketing opbrengsten voor jouw groothandel zijn

Meten wat de concrete opbrengsten van marketing zijn: het is misschien wel de grootste uitdaging van het vak.