Branding ydl

Online succes begint met een sterk en herkenbaar merk. Samen met ydl zijn we aan de slag gegaan met het bepalen van de identiteit van het merk en de positionering op de markt. Een merk dat vanaf begin af aan opgezet moest worden. Ze hadden al een naam en het idee van het merk. Aan ons de taak om daar een branding voor te ontwikkelen die geheel past bij de organisatie. Onze branding experts gingen aan de slag met de marketing strategie, het vaststellen van de kleuren en typografie. Uiteindelijk is daar een gloednieuw logo uitgekomen en hebben we de gehele branding vastgelegd in een huisstijlhandboek.

Een sterk merk begint met een goede strategie

Voor het opzetten van de strategie hebben we samen met het team van ydl een strategie sessie georganiseerd waarbij we het ‘strategie raamwerk’ hebben ingevuld. Met dit raamwerk formuleren we de merkidentiteit en visuele identiteit van het merk. Door dit te combineren, maken we van ydl een herkenbaar en sterk merk.

WHY
Ons doel is beauty professionals te laten genieten van ondernemen.

HOW
Dit doen wij door:
• een vernieuwd concept van totale beauty beleving in een hoogwaardige salon
• jou de kans te bieden om je te focussen op hetgeen waar jij het beste in bent.

Wij regelen de rest.

WHAT
Wij geven creatieve beauty professionals de mogelijkheid om een eigen onderneming op te starten binnen een team.

Het merk gebundeld in een huisstijlhandboek

Om ervoor te zorgen dat het merk altijd op een goede manier naar buiten wordt gecommuniceerd, hebben we de gehele branding in een huisstijlhandboek verwerkt. In het huisstijlhandboek staat alles over het merk en krijg je handvaten om het merk op de juiste manier te gebruiken. Denk hierbij aan richtlijnen voor logogebruik, kleurwaarden en typografie.

Gebruik jij je merk consistent?