Online succes begint met een sterk en herkenbaar merk. Samen met ydl zijn we aan de slag gegaan met het bepalen van de identiteit van het merk en de positionering op de markt. Een merk dat vanaf begin af aan opgezet moest worden. Ze hadden al een naam en het idee van het merk. Aan ons de taak om daar een branding voor te ontwikkelen die geheel past bij de organisatie. Onze branding experts gingen aan de slag met de marketing strategie, het vaststellen van de kleuren en typografie. Uiteindelijk is daar een gloednieuw logo uitgekomen en hebben we de gehele branding vastgelegd in een huisstijlhandboek.
Voor het opzetten van de strategie hebben we samen met het team van ydl een strategie sessie georganiseerd waarbij we het ‘strategie raamwerk’ hebben ingevuld. Met dit raamwerk formuleren we de merkidentiteit en visuele identiteit van het merk. Door dit te combineren, maken we van ydl een herkenbaar en sterk merk.
WHY
Ons doel is beauty professionals te laten genieten van ondernemen.
HOW
Dit doen wij door:
• een vernieuwd concept van totale beauty beleving in een hoogwaardige salon
• jou de kans te bieden om je te focussen op hetgeen waar jij het beste in bent.
Wij regelen de rest.
WHAT
Wij geven creatieve beauty professionals de mogelijkheid om een eigen onderneming op te starten binnen een team.
Na de strategie sessies hadden we genoeg input om de basis van het merk neer te zetten. We wisten hun drijfveren, het verhaal van het merk, de kernwaarden en hun mentaliteit. Dan is het tijd voor het visuele gedeelte: de look & feel van het merk.
Het doel van ydl was om een persoonlijk, strak maar warm en luxe merk neer te zetten. Daarbij was het belangrijk dat het een gevoel van warmte moest geven wat zorgt voor ultiem comfort. Niet geheel onbelangrijk bij een beauty salon.
Het logo dat we ontworpen hebben, benadrukt de strakke, minimalistische, maar toch persoonlijke stijl die goed bij ydl past. Met de druppel in het logo verwijzen we naar (vloeibare) haar & beauty producten.
Het kiezen van de juiste kleuren is het belangrijkst binnen een branding traject. Kleuren hebben namelijk bepaalde associaties waardoor je klanten kan helpen een positieve associatie met jouw merk te krijgen.
Voor ydl hebben we gekozen voor donkerblauw, taupe en rose (goud). Waarom? Donkerblauw past bij het archetype ‘schepper’ dat hun merk karakteriseert en staat voor loyaliteit en vriendelijkheid. De organische en warme uitstraling wordt versterkt door taupe. Rosé goud en lichtroze in combinatie met blauw versterken de vrouwelijke en luxe uitstraling van het merk.
Om ervoor te zorgen dat het merk altijd op een goede manier naar buiten wordt gecommuniceerd, hebben we de gehele branding in een huisstijlhandboek verwerkt. In het huisstijlhandboek staat alles over het merk en krijg je handvaten om het merk op de juiste manier te gebruiken. Denk hierbij aan richtlijnen voor logogebruik, kleurwaarden en typografie.