Employer branding STEBOMA ventilatietechniek

De uitdaging

STEBOMA is marktleider in Nederland op het gebied van ventilatietechniek. Ze verzorgen ventilatiesystemen voor iconische en uitdagende projecten door heel Nederland. Op die manier leveren ze dagelijks met trots een bijdrage aan een gezondere en comfortabele leef-, woon- en werkomgeving. STEBOMA wilde graag uitstralen hoe gaaf het is om bij hen te werken om zo potentiële technische toppers aan te trekken. Daarom vroeg STEBOMA ons om een employer branding traject uit te voeren en een ‘werken-bij’ website te ontwerpen.

Bekijk de referentievideo

“Ik ben erg tevreden over de begeleiding bij de ontwikkeling van onze nieuwe ‘werken-bij’ website en de uitwerking van de EVP’s. Net als de grondige onderzoeken en verdieping die eraan voorafgingen.

Na het lanceren van onze site was het monitoren en analyseren van de resultaten in de maandrapportage zeer waardevol.

De begeleiding en training van Fleur was een groot pluspunt voor ons team. Ik waardeer het dat er continu wordt meegedacht met de markt en nieuwe mogelijkheden.”

– Loes Butter, HR manager bij STEBOMA

> Een online werkgeversmerk dat de trotsheid van de werkgevers uitstraalt.

> 700 betrokken website bezoekers

De oplossing

We zijn gestart met een intern employer branding onderzoek. Aan de hand van dit onderzoek hebben we samen met STEBOMA een pakkend werkgeversmerk en stevige EVP’s (Employer Value Proposition, oftewel de waardeproposities van werknemers) opgesteld die de leidraad vormen voor de marketing, het employer brand en de nieuwe werken-bij website.

Om vervolgens een werken-bij website te maken die aansluit bij de wensen van STEBOMA was het belangrijk te inventariseren waar de website aan moest voldoen. Hier kwam het employer brand direct goed van pas. De kernwaarden van STEBOMA konden verder worden uitgelegd en de waardeproposities van de werknemers zijn prominent in beeld op de homepage. Daarnaast konden we de interviews met werknemers uit ons onderzoek gebruiken als testimonials op de website. Zo wordt de website meteen een stuk persoonlijker. Van wie kun je nu beter horen hoe het is om ergens te werken dan van de werknemers zelf?
Nadat duidelijk was wat er op de website moest komen zijn we begonnen met het design en het bouwen van de website in samenwerking met de webbouwer.

werken bij steboma website
employer werkzaamheden steboma ventilatietechniek

Het resultaat

We hebben tijdens de opdracht onderzoek gedaan in samenwerking met de werknemers. Hierdoor hebben we duidelijke werknemer waardeproposities vastgesteld. Dit zorgt ervoor dat de website niet alleen doeltreffend is voor mogelijke nieuwe werknemers, maar ook dat het persoonlijke verhaal van huidige werknemers verteld wordt.

Uiteindelijk hebben we een website in een nieuw jasje gecreëerd die past bij de visuele identiteit van STEBOMA. Een online plek die het werkgeversmerk en de trots van de medewerkers van STEBOMA uitstraalt. En dat werkt! De website trekt inmiddels ruim 700 betrokken bezoekers per maand en levert regelmatig nieuwe, interessante leads op!

Benieuwd naar de website? Neem dan zeker een kijkje! https://www.werkenbijsteboma.nl/

Ben jij al goed online vindbaar?